2024. július 21., vasárnap

Amikor

 amikor bekebeleznek az érzések

megbéklyóz a félelem
rám telepedik a fájdalom
hagyom
egyszer sebezzen meg
ne örökre
akkor is
ha szerelem
mert szeretni téged bűn
és én bűnöző leszek
ki oldoz majd (f)el engem

a fejfájás elmúlt
a macska az ölembe ült
kimondtam a nemet annak,
akire felnézek és rettegek

Hogyan is volt ez?

Szeretettel Tőlem, Nektek:
Nem tudom összeszámolni sem, hányszor akarták mások, akiknek még talán joguk is lett volna, hogy más legyek, mint, ami vagyok. Nem tudom elégszer elmondani magamnak, hogy nem és nem, sosem fog benőni a szívem lágya, de azt is, hogy az érzékenységem egyszerre áldás és átok. Néha én is haragos és gonosz leszek, és nem értem. Néha még csendesebb és bűnbánóbb leszek, és nem értem. Egyszerre vagyok apostol és fekete bárány. És akkor leesett. És nem az eső, hanem a jégdarabok a szívemről.
És ahogy lépkedtem a jégdarabokon, a méltóságom darabjait kezdtem magamban összeszedni és összerakni. Tudtam végre magamhoz, minden érzésemhez kapcsolódni.
Egyszer csak megéreztem a belső hatalmam és befogtam a fülem, becsuktam a szemem és összeszorítottam a fogam.
Az vagyok, akinek látni akarsz.
És te csak azt láthatod, amit én neked megmutatok.
És csak egyszer kell beleállni és feszegetni a határaimat,
még akkor is, ha emiatt egyedül maradok.
Mert inkább azt, mint hogy az érzékenységem feláldozzam és sebezhetetlen legyek.
A sebezhetetlennek nincsenek barátai, nincsenek őszinte, emberi érzései, mert nem fáj semmi sem, nem sérül, üres a tér, amiben lebeg.
A sebezhetőség emberi. A szerethetőség magam felé, tőlem.
A sebezhetőség az, amikor merem magam választani, a másik helyett, ha az csenddel büntet, szavakkal szitkoz, kigúnyolva dermeszt halálra.
A sebezhetőség az, amikor merem magam választani, amikor kenyértörésre kerül a sor, és nem századszorra, ezredszerre a másikat.
A sebezhetőség az, hogy embernek maradni nehéz egy normális világban.
A bátorság az érzékeny ember túlélésének egyetlen lehetősége, amit, ha nem választok, befagyok, megsemmisülök, örökre láthatatlanná válok, sosem hallják meg a hangom.
Eltemettél.
De én mag vagyok.
Kikelek.
És újra álmodok.
Szeretettel: Márti**
Nem adom többé tálcán a szívem, hogy ráhamuzz.
Miért nem hiszel magadban? Hogyan csalódtál?
Rédling Márta 🤍