2024. július 30., kedd

Amikor a nincs van - Hiányológia

A nincset nem lehet megfogni, felfogni, megérinteni, 

az ürességet nem lehet megsimogatni, megdajkálni, 

a bánatot, a hiányt nem lehet nem érezni.

Ja de.


Mert dolgom van, a hiánnyal is. A bánattal. A semmivel is. Az ürességgel is. A ninccsel is.

Mert van. Mert érzem. Mert fáj és eltapos. Mert mar a bűntudat. A félelem, hogy én is belehalok.

Pedig jön az magától.

Aki sosem keringőzött a kishalállal, nem tudja meg igazából, milyen is a szív bölcsessége. Amikor nem okoskodik, nem beszél, nem kritizál se másokat, se önmagát. Amikor csak úgy, elfogad. 


Semmiből végtelen - Az összeomlástól a harmóniáig

Hiányológia

"A hiány olyan, mint egy sajgó pont a szívemben. Sokkal jobb érzés, mint amikor dühös voltam rá, vagy ami még rosszabb, amikor nem engedtem, hogy bármit is érezzek iránta. A hiánya az jelzi, hogy szeretem." ~ Daniel Gottlieb
Azt jelzi, hogy ÉN, legalább tudtam szeretni. Ebben vagyok jó. Ebben nagyon jó vagyok. Mégis. Jobb a hiány, mint egy társas magány, méltatlan alku, és a kompromisszum. Egyszerűen jobb. Figyelni kezdem a lelkem, az érzéseim, amitől elkülönültem. Komolyan veszem: mire van most szükségem? Igazából mivel lennék elégedett? Mást nem, csak magamat teremthetem meg, hogy olyan kapcsolatom legyen, amire valóban vágyom. Őszinte, egymásnak tökéletes, tempóban, stílusban, bolondságban is összeillünk!
Az érzésekre figyelni? Egy gyorsuló világban? Nincs időm! Csinálj rá időt. Ha fontos neked, menni fog!
Magamat miért nem tudom szeretni? Nagy a különbség a magány és az egyedüllét között! Akkor lesz vége a gyásznak, amikor már semmilyen dühös, lehúzó, szomorkás, szorongó vagy rajongó érzés nincs többet bennem, ezzel kapcsolatban, amikor már ki tudom mondani magamnak, mit üzent és mit tanított nekem ez a kapcsolat – magamról! Ez az elengedés. Elfogadom magam olyannak, amilyen voltam. És nyitott szívvel leszek az, akivé válni akarok, aki mindig is voltam!
Azért mert megbocsátunk, az nem jelenti azt, hogy a másik már nem mérgező, csak azt, hogy elengedjük a másik nyakát. Annak a részünknek bocsátunk meg, ami épp elvesztette a gyermeki ártatlanságot. Bízni tanulunk, szeretni, újra. Minden veszteség változás, és a változás egyben fejlődési lehetőség is!
A lelkünk akkor lel békére, akkor ér el minket a megnyugvás, amikor egészen egyszerűen felhagyunk a harccal, és Radikálisan elfogadjuk, ami van. A tényeket. Megértés nélkül nincs elengedés.
A tényeket előzőleg megkérdőjeleztük, körbejártuk, darabokra szedtük, összeraktuk.
Márti**
20/450-52-88