2024. szeptember 11., szerda

Nem az vagyok, ami

 Belső gyermek - Belső szülő - út a gyógyulás felé:


Ha gyógyítani szeretném a belső gyermekem, olyan mélyre kell magamban lemennem, mint amilyen mélyre temettem magamban azt, ami a legnehezebb érzés: vajon én bánnék-e a másikkal úgy, ahogy ő bánt velem?
Mit mondanék akkor, amikor a körülöttem élő emberekkel bánnék úgy, ahogy most önmagammal bánok?
...
Pedig a bennem élő kicsinek nagyon nagy szüksége van most arra, hogy a felnőtt éned azt mondja neki - büszke vagyok rád. Sokkal többet cipelsz, mint amennyit szabadott volna rád terhelni. Más szégyenét is cipeled, úgy rakta be a kövenként a hátad lévő zsákodba, és így lett az a zsák még nehezebb. Te azt hitted, cipelned kell, mert bírod cipelni. Megkímélted őket a saját bajaidtól. Nem beszéltél nekik, nehogy nekik nehezebb legyen az életük.