2014. február 8., szombat

Mai komoly - Kapcsolódva

Mikor a válás utáni első kapcsolatom, részemről IGAZI nagy szerelem véget ért, akkor fordultam a Titok, a vonzás törvénye felé, amiben/ahol (a thesecret.hu) először hallottam arról, hogy minden csak önmagam szeretése is végső soron. Pont úgy, ahogy az ifjúsági segítő hölgy itt leírta.


Ott és akkor tagadtam. Mindenről beszélgettünk, s a szeretet és az érdek ugyanúgy jelen volt. (Fény és árnyék. Együtt jár.) Hisz akkor ez új volt, és mindenki ismerkedett saját magával, a határaival, nem hibáztatok senkit, sőt. Ahogy rátaláltam első érZő mesteremre, tanítómra, az maga volt a vonzás csodája. :-))))


Közben a 10 év főállású anyaság után munkába álltam, ahol milyen érdekes, de másik érTő mesteremre találtam. Fél szavakból értett, mi zajlik bennem. Tőle mertem megkérdezni, mit tegyek, hogyan tovább, szeretet nélkül meghalok. Túlontúl szeretek. Kevésbé kéne szeretnem. Nehezen engedek el, és ragaszkodó típus vagyok, bújós, igénylem az intimitást és a mély lélekkérdések sosem fárasztottak. Igényeltem az intim lélekbeszélgetéseket, az együtt töltött minőségi időt, az érintést, a jó szavakat. Örültem az apróbb tárgyaknak, de megtanultam megbecsülni a keveset, így hát nem ragadtam be a tárgyak valóságába és a képzelet szárnyain utazva éltem meg a szegénységet, hisz közben elváltam és apámat is, és a szerelmemet is meggyászoltam. Ezáltal a munkahelyemet is elvesztettem. A válás egyben tönkretett mentálisan és fizikailag, s mégis, ma már látom, később felemelt.

A szegénység az egyedüli, ami megtanít arra, hogy kreatív légy. Hogy ne add fel. Hogy szeress, de ne bízz meg vakon mindenkiben, hogy ne higgy mindent el elsőre. Hatalmas leckék sora után, köszönöm, tudom, miből nem kérek és mi az, amiben feltétlen és feltétel nélkül hiszek. Megtaláltam a magam becsületét. Bízom már magamban és hiszek továbbra is ...

a szeretetben. Legyen bármi is az, fogalmazza meg ki-ki, ahogy tudja, de ha nem érzi, hogy benne áll, hogy átáramlik rajta, hogy VAN, hogy adható... akkor bizony kell ezekről beszélni, ha érzés, ha nem.*

Nem kábít, csábít már el a nevesség, a jól hangzó, felettem állónak beállító szavak forgataga és a könyvízű fogalmazások, látom, mi a hamis megbánás, és látom, mi az igazi öröm és elégedettség.

Tanítóim egyetlen kérdése a válsághelyzeteimben:

Mit tanultál belőle?:

A szeretet nem tanítható. - mondtam.

Van valami őrületesen nagy és kozmikusan átfogó, behálózó erő, energia és mi emberek csak kicsiny szeretetgombóckák vagyunk benne, hol elfelejtve, hol túlzottan megélve ezt, de ez mind egyfajta hiány. A szeretetre az vágyik, aki kicsit kapott. Az tud adni, aki kapott. És vannak olyanok, ahol teljes a csőd. Egyszerűen nem tudja mi ez, mert sosem kapott. Ilyen volt Hitler. és mint ilyen, nem is érezte azt az univerzális erőáramlást sem. Úgy zárta el maga elől, hogy nem tudott róla. S ha tudott volna sem hitte vagy értette volna. Zárt maradt. Most már tudom, miért nem voltak barátai. Nem engedte, hogy szeressék. Gyengeségnek érzi, felfoghatatlannak, erőtlennek. Aki kora csecsemő- és gyerekkorában sosem érezte a szeretet törődő figyelmét, később sem kér belőle.

Az a gyermek, aki születése óta 5 évig sötétben él, megvakul. Fény kell ahhoz, hogy a látóidegpályák kialakulhassanak. Anyai simogatás nélkül a gyermek meghal. A szeretet kigyermekkorban felülírja a géneket és bekapcsolja a DNS megfelelő alvó receptorait, vagyis átírható a sorsunk. Akinek van türelme, nézzen ennek utána a Zeitgeist - Moving forwardban és seregnyi más helyen.

Megdöbbentő, ugyanis ez azt jelenti, hogy a szeretet NEM megoldás mindenre. Nem tudod a gonoszt megváltani, megváltoztatni, megállítani. De összefogni PONT elég. Hogy ne hagyjuk.

Köszönöm, hogy olvashattalak benneteket, hiszek abban, hogy az őszinte szeretet, vagy bárhogy hívod, de érzed magadban, mindent legyőz, ha magadban is felleled. És ez ugye egy nagyon nagy út. Sokan mocorgunk rajta.( ... és ezáltal a körülötted lévőt és másokban lévőt is észreveszed.)
Hála a Gondviselésnek.

Borókához és Hozzátok kapcsolódva.

* Gary Champan: Egymásra hangolva - Az 5 szeretetnyelv
Adam J. Jackson: Az igaz szeretet tíz titka ... (http://orokosbeata.hu/)

***


előzmény:

Hát Boróka, sikerült a világ legbonyolultabb kérdését feltenni :-)) Van-e önzetlen szeretet?

A szeretet nem vár cserébe semmit. Az a vágy. (Feldmár)
Ebből az is következik hogy a szeretet nem mindig az, amit mi emberek értünk alatta.

De én nem tudok ilyen istenien - önzetlenül élni. Én emberül akarok élni. Hibákkal és örömökkel és a bennem lévő összes jó és rossz dologgal, ki a fránya embert érdekel már a definíciója ennek az érzésnek, de van valami bennem, ami másnak jó. És IGEN, ettől NEKEM is jó. És nem várok érte hálát. Mégis kapok. És ez JÓ!!! És hoppá! Ez talán nem véletlenül így jó!

És talán ez nem az a szeretet, ami van és létezik, ami az Istenek/(M)ultiverzumok szintjén van. ENNEK sem tudom mi a neve, csak érzem. Ez valami nagy erő, csodás béke és össze nem téveszthető többet semmivel, ha valaki érezte!

Ahhoz, hogy ezt megérezzük, nyitottnak kell lennünk. Ehhez pedig kell a kisgyermekkori anyai simogatás, törődés, rám figyelés. Az első önzetlen szeretet, aminek nincs fizetsége, érdeke. Mert nem gondolom hogy önző érdek lenne az, ha az anyai figyelem és szeretet fizetsége a gyermek szeretetet.
Mégis, minden innen indul ki. Ha ezt nem kapjuk meg, meghalunk. Mert ezek az idegpályák, "szeretet áramkörök" sérülnek vagy ki sem fejlődnek. (Máté Gábor orvos, fizikus ) Az ilyen embert szeretheted teljes szívedből, akkor sem tud téged, sőt senkit  viszontszeretni.

Szeretet... És akkor még a szeretetnyelvekről ne is beszéljünk.

A végén mégis az jön ki, hogy vajon a magam szeretete akkor hogyan fejlődik ki? És egyáltalán ... Hogyan kell szeretni önmagunkat?
Vagy majd mások megadják nekem ezt, ha az anyám nem adta?
Megadhatja egyáltalán? Megtalálom ott belül az ürességben, egyedül végre önmagam? Feloldhatja bárki is ezt magamon kívül?

Szükséges-e az önmagam megtalálása vagy adjuk át magunkat Istennek, a vallásos hitnek, a tudománynak, a mittomén minek? Mert attól több leszek? Az megmondja ki vagyok és mit keresek itt hogy hova tartozom?

Mi ez az egész, ami körülöttünk s egyben bennünk is mocorog?
Mi vagy ki mocorgat kit? Én mást vagy a mások szeretete engem?

Egyáltalán ki(nek mi) Isten? Mert a fia Jézus valódi ember volt. Hibákkal, szívvel.


Pfff...

4 megjegyzés:

boróka írta...

Jó volt olvasni az írásodat.
Köszönöm.
Puszillak

márti írta...

... bennem még morajlik ám...

Kinek mi Isten?

... mert mégis, kérdem nagyon halkan, milyen az az isteni szeretet, ami azt kéri, hogy kövessem és feltétel nélkül szeressem, s adjam át magam neki?

A szeretetben ott húzódik a megbocsátás is:

Bocsáss meg nekik, mert nem tudják, mit cselekszenek.
A rossz szándékúan és tudják mit cselekszenek, azoknak akkor nem kell, ugye?

Bízik-e bennem annyira, hogy ezeket megérzem és ezért eltudom dönteni? Ad-e tényleg szabad akaratot?

...

jó, megyek ...

márti írta...

...elolvastam Flóránál...

de vallásos hitvitákba kárlenne belebomyolódni.

Mi a boldogság?

Aki tudja a választ, nem érti a kérdést!

A boldogság nem az, hogy minden vágyad teljesül!

Ahogy beszélgettük, a pillanat művészete és igen, kár, hogy gyakran elfelejtjük, amit eddig már felhalmoztunk!

Már rég meg akartam írni, hogy mennyire okos és bölcs dolog Nati azon szándéka, hogy a boldogság napjait megörökíti!!!! Magam is pontosan így érzem és élem, a boldogság azoknak jár, akik ki tudják hozni a pillanatból, amit ki lehet! Akik képesek meglátni a jót, akkor is, ha mintha elveszett volna, akkor is!

Aki még akkor is tud mosolyogni, amikor valóban nincs oka, sőt, sírni kellene. És aki sír, és mer sírni, ha ott az ideje!

Aki tud sírni, az tud szeretni! AZ tud szeretni!

Példamutató, amit Nati ösztönösen csinál!! Szeretetbefőttet gyűjt magának a napi jókból! Mert minden nap nem lehet jó, de minden napban van valami jó, nevelni kell szemünket észrevenni azt!

És meg kéne nézni az UP! rajzfilmet a boldogság elengedéséről és új megtalálásáról!

márti írta...

Szeretlek Boróka!
Szeretlek Titeket Barátaim!

:-))