2014. február 18., kedd

egy kis angol...

Jópofák! :-)) már csak a fraktálok hiányoznak..., már csak azért is, mert szépek

http://www.ted.com/talks/lang/hu/ken_robinson_how_to_escape_education_s_death_valley.html

20 perc - az új oktatásról ... karizmatikus, nyugodt ... humoros...



http://www.ted.com/talks/lang/hu/arthur_benjamin_the_magic_of_fibonacci_numbers.html

6 perc matek az aranyos arányokról... nagyon jó magyarázatok...

***
... és némi vizuális illúzió... mert a látszat csal...



3 megjegyzés:

Vénember írta...

Ugye mennyit tesz a viszonyítás? Egy kis árnyék ide, egy kis fény oda, és láss csudát! Azaz láss tisztán! :-)

boróka írta...

Nagyon élveztem az oktatásról szóló előadást. Végre hasonlóan gondolkozó embert hallhattam és láthattam. Néha annyira elkeserítő, ahogy az oktatásrendszer a gyerekekkel bánik.
Hiszem és vallom, hogy minden gyerek fejleszthető. A feladat az, hogy megtaláljuk hozzá a megfelelő módszert.
A mai dölyfös oktatási rendszer erőszak szervezetként működik. Nem ő van a gyerekért, hanem fordítva. A tanulási folyamatot nem izgalmas játékként kezeli, hanem erőszaktevésre gyakorolható eszközként. Semmi szabadság semmi élmény nincs benne. Kényszeresség, , teljesítmény és szabályozás. Ez a mai oktatási rendszer működési elve.
Csoda, ha a gyerekek utálják. Az lenne a beteg dolog, ha már ezt sem mernék megtenni.

márti írta...

Ellenkezik az emberi józan ész legelemibb követelményeivel

"...csak az lehet igazán ember, aki igazán gyermek is tudott lenni, az régi igazság. Hogy csak az egészséges ember lehet igazán hasznos tagja a társadalomnak, ahhoz kétség nem fér. És mi kikergetjük hideg, sötét téli reggelen fél hét órakor kis gyermekeinket meleg ágyukból, hogy elzavarjuk őket az iskolába, ahol mozdulatlanul, rettegésben töltik el zsenge éveik nagy részét, ahol egészségtelen, félénk, 10 éves felnőtteket faragnak belőlük...

Ami itt folyik, ellenkezik nemcsak a fiziológia és orvostudomány, de ellenkezik az emberi józan ész legelemibb követelményeivel. Ami pedig az öt órai oktatást illeti, én magam ugyancsak szellemi munkához szokott tudós ember vagyok, de én képtelen vagyok tovább, mint két óra hosszat előadásra figyelni, még akkor is, ha az előadás érdekes (ami pedig előadásban elég ritka). És akkor mi 10-12 éves kis gyermekek fejének beszélünk öt óra hosszat? Én nem értek pedagógiához, de ha ez nem ellenkezik a pedagógia elveivel, úgy ezt a tudományt sem emberi lényeknek találták ki.
...
Hogy az iskola mit ad a mi elvett drága kincseinkért, a kivert érdeklődésért, a megcsonkított egészségért, az elnyomott szabadságért és önállóságért, azt nekem sok érdeklődésem ellenére sem sikerült kinyomoznom."

Szent - Györgyi Albert, 1930


Ő mondta azt is, hogy C vitaminnal (extra nagy dózis) minden betegséget meg tud gyógyítani.

(Vajon hülyeség ellen vagy empátiaébresztésre van orvosság?)

Van.

De kell hozzá a kritikus tömeg, ami tömegesen kritikus... :-)