2013. augusztus 30., péntek

teszünk-veszünk-eszünk

Hát én bizony mindent eszem, ami jól esik, igaz, módjával!

Hamarjában hihetetlen hamit habzsolok:

Birodalmi spagetti

Hozzávalók:
35 dkg spagetti, 4 érett paradicsom, 1 sárgarépa, 1 fej hagyma, 1 zellerszár, 1 gerezd fokhagyma, kis pirospaprika, bazsalikom és petrezselyem ( a díszítéshez is) olivaolaj

A gombócokhoz: 30 dkg darált borjúhús, 1 tojás sárgája, 1 pohár tej, 1 vastag kenyérszelet, reszelt sajt

A kenyeret 10 percre tejbe áztatjuk. A húst a reszelt sajttal, egy tojás sárgájával és a kinyomkodott kenyérrel mély tálba tesszük, alaposan eldolgozzuk, és 20 gombócot gyúrunk belőle (kicsiket). Az apróra vágott zöldségeket 3-4 ek. olajon ízlés sz. fokhagymával és borssal ízesítve megfonnyasztjuk, majd a húsgombócokkal tovább pirítjuk. Ezután hozzáadjuk a felvagdosott paradicsomot, meghintjük sóval és borssal, majd fedő alatt, kis lángon fél óráig pároljuk ( mintha borral is felöntöttük volna, persze fehérrel) . Időnként leönthetjük egy kevés zöldséglevessel. Végül magas lángon, fedő nélkül, rövid ideig készre főzzük.Levesszük a tűzről, megszórjuk apróra vágott petrezselyemmel és bazsalikommal, azután félrerakjuk pihenni. Megfőzzük a spagettit, elkeverjük a gombócokkal, és petrezselyemmel díszítjük.

:-))


paradicsom, sajtos husigombócok
fokhagyma, hagyma, srépa, zeller, olivaolaj

Nyami! :-)


Ilyen lett!











(Hasonló recept: húsgombócos spagetti...)
***

Van egy nagyon aranyos történetem. Beteg voltam, skarláttal, kijárt a doktor néni napi 2 szurira. Otthon ápolhatott anyukám, mert a kórházban mindent kihánytam és nagyon haza akartam menni.

Aztán ugye furcsa dolog történt. A tv-ben túrós csuszát (nem tésztát!) láttam, gyerekkorom nagy kedvencét. Akkoriban nem voltak bölcsik és egy nénikéhez kerültem nappalra, aki - mint későbbi elmesélésekből kiderült - heti 3-szor túrós csuszát főzött, mert azt ettem meg.

Ez a gyerekkori kép ugorhatott be 11 éves koromban, és a doktor néni nem engedte a tejfölt rá és a töpörtyűt. Túrót is csak épp hogy... Anélkül ugye túrót sem ér az egész.

És láss csodát. Anyukám napi kétszer adott, icipici tejföllel, töpörtyűvel, mert annyira könyörögtem. SEMMI bajom nem lett.

Az hozott vissza és gyógyított meg.

Nem hiszek semmilyen diétában, ezo-étrendben, spirituális különlegességekben, dohányzásról való leszokásban, húsmentességben csak valami ideamaszlag miatt.

Hiszek abban, hogy a szervezetem jelez, mit kér, és a testem intelligenciája, ahogy a sebeket is begyógyítja, képes a bennem lévő hittel együtt bármilyen kaját jónak vagy épp rossznak látni!

Az elme... hatalma. Ki gondolná.

(4 éve nem dohányzom. Mert én döntöttem így, magam miatt. Ritkán eszem húst, mert nem szeretem és mert az izületeimnek láthatóan rosszat tesz, kevés esetben kívánja meg a szervezetem. )

:-)

3 megjegyzés:

alterego írta...

De jó, hogy megtörted a csendet ! Kedves és igaz a történeted, melyről eszembe jutott a magam hasonlója, de azt nem itt :-))))

márti írta...

Milyen érdekes... ember tervez... eddig csak zubogtak felénk az azonnali megoldandók, azt sem tudom milyen nap van - csak csináljuk, oldjuk... elégedettek, de stresszesek , fáradtak vagyunk,
...
talán ma végre szánhatunk idõt örömöt keresni, lazítani :-)

márti írta...

Let the music guide your soul: Sting