2013. május 10., péntek

A karcsúság 7 titka

húsbavágó a téma...

ha ez lenne az utolsó perc
vajon mit szeretnél
vajon kivel lennél
vajon szégyellnéd-e
vajon megbánnád-e
vajon bevallanád-e
vajon megtennéd-e
vajon belemennél-e
vajon megennéd-e :-))
:-)


Sok vékony de szomorú nőt látok, aki valósággal rabja a testének... a szépségnek. (Kinek mi a szépség, ugye? Sugárzol-e...)

...és sok olyat, aki nem ura a testének, a hormonok talmi játékának köszönhetően nem áll be a súlyuk.
...és sok olyat, aki az evésbe menekül, mintegy válaszul a bennük lévő szeretetéhségre.

Olvastam egy párról, hogy nagyon ducik voltak, imádtak együtt főzni, kirándulni, tenni-venni, aludni, de aztán mégis (az okokra nem tértek ki) elkezdtek fogyózni.
Lefogytak. És a boldog, vidám, kiegyensúlyozott pár szomorúságban élte tovább napjait.

Furcsa. Ha tudtuk volna az okokat, pl, hogy az egészségük miatt, vagy a párjuk miatt, vagy a közvélemény nyomása miatt, vagy a munka megszerzése miatt), akkor ezeket jól meg lehetett volna érteni, fejteni.

A fiatal lányok Barbi-mániájáról, (anorexiáról, bulémiáról) nem is beszélve.
:-(

Az a szabad lény, aki bennünk felfedezésre vár, attól is függhet, hogy az elme a testet börtönnek éli-e meg...


Valahol ha még elképzelni sem tudjuk, hogy mire vágyunk, örömeinket sem, sikerélményeinket is mások által felállított talmi dolgokban találjuk, sose leljük meg a valódi szitakötőnket. Azt a szabadot és egyszerűen, keresés nélkül boldogot, mi nem jelenti azt, hogy nem lehetünk sose szomorúak, vagy kibillenőek, hanem hogy vissza is tud billenni.

Mert képesek vagyunk eéfogadóak és  türelmesek lenni, magunkhoz is.

***

A karcsúság 7 titka

"A környezetében fogyókúráznak a nők?
CS.I.: Sokszor látom, hogy csak csipegetnek, szinte egyfolytában nem esznek, de az eredményét, hogy formásabbak lennének, azt már ritkábban látom.
Annyi nőnek csődöl be a fogyókúrája. Ilyenkor aztán felmentik magukat, hogy nem bennük van a hiba, hanem a divatos fogyókúra a rossz. Ön szerint genetika ide vagy oda, nyilván abban a nőben van a hiba, aki nem fogy.
CS.I.: Aki nem rendezi el a belső démonjait, az feleslegesen fektet energiát a fogyókúrájába. A test és a lélek egyensúlyára kell törekednünk. Tehát a fogyókúra hasznos, de emellett a lélek csiszolása is nagyon fontos. Aki ezt nem párhuzamosan csinálja, az jojó-effektust ér el. A két oldal, a külső és a belső közötti összhang megtalálása a fontos.
Ebben Ön szerint is segít a sport?
CS.I.: Persze. Kikapcsol, levezeti a fölösleges energiát, a sport jót tesz a testnek és a léleknek egyaránt."

***
Első titok:
Az ideális súly megőrzése belső intuíció alapján
Gondoljuk végig: a vékony embereknek ideális a súlyuk. Nem aggódnak, nem méregetik magukat. Még fürdőszobamérlegük sincs, mert nincs rá szükségük. Megbíznak a testükben, és abban, hogy a testük maga képes szabályozni saját súlyát. Persze könnyű nekik - gondoljuk -, hisz alapvetően soha nem változik a súlyuk. De az vajon eszünkbe jut-e, hogy azért nem változik a súlyuk, mert nem aggódnak érte? Mi van akkor, ha épp az állandó nyugtalankodástól olyan hullámzó a súlyunk? Mi lenne, ha megpróbálnánk hasonlóan gondolkodni, mint a természetükből adódóan vékony emberek, és elhinnénk, mint egy belső sugallatot, hogy biztosan képesek vagyunk fenntartani az ideális súlyunkat?

Második titok:
Sajátíts el egy intuitív magatartást
A természetesen vékony emberek általában pozitívan gondolkodnak magukról és az életükről. Tudják, mi a boldogság kulcsa: hogyan szemlélem magamat és az életemet. Nagyon jó önképük van, nem engedik, hogy a társadalmi nyomás befolyásolja azt. A külsőségeken túl nem bírálják felül folyamatosan saját gondolataikat, érzéseiket, viselkedésüket. Ahogy testüket látják, úgy tekintenek belső értékeikre is. Előfordult-e már, hogy fontosabb volt számodra soványnak lenni, mint boldognak? Mi lenne, ha az önvádaskodás helyett pozitív gondolatokkal, töltenéd fel tarsolyodat?

Harmadik titok:
Tudd, hogy miért van szükség az evésre
Általában akkor eszünk, ha éhesek vagyunk. De van még számos ok is az evésre: fizikai szükségletek kielégítése az evésre fordított idő 75-100%-a, vágyunk az evésre, különösebb éhség nélkül 0-25%, érzelmi szükségletek pótlására 0-10%. A vékonyság megőrzésének egy másik kulcsa a helyes arány betartásában rejlik.
Ha arra tudunk koncentrálni, hogy legtöbbször csak akkor együnk, ha erre fizikai igényünk van és csak egyszer-egyszer más vágyainkra hallgatva, azt jelenti, képesek vagyunk meghallani testünk valódi vágyait, szükségleteit, vagyis azt a bizonyos belső hangot. Ha meglátsz egy gyönyörűen feldíszített gyümölcstortát, ne azért edd meg, mert olyan szép és ezt, vagy ne azért egyél meg gyorsan egy csokit, mert éppen ideges vagy és az megnyugtat. Legyél pontosan tudatában annak, hogy mit csinálsz és miért. Ne feledkezz meg a helyes arányról, valamint, hogy mikor és miért eszel.

Negyedik titok:
Tudatosan válaszd meg, mit eszel
Az egészségesen karcsú emberek pontosan azt eszik, amit éppen megkívánnak. Mintha lenne egy ösztönös érzékük arra, hogy mire van szükségük. Képesek az utánajárásra is, ha csak így sikerül beszerezni a vágyott finomságot, és ha nem sikerül rátalálni, akkor helyettesítik egy hasonlóval. Annak megfelelően, hogy melyiket sikerült beszerezni, és attól függetlenül mennyire ízlik, evés közben sem vesztik szem elől, hogy csak annyit fogyasszanak, amennyire szervezetüknek szüksége van. Te hogyan választod azt, hogy ki mit szeretnél enni? Vannak „tiltott gyümölcsök” a listádon? Hogy állsz ellen nekik? Ha befejeztél egy étkezést elégedett vagy? Kívánsz utána még valamit?

Ötödik titok:
Tudatosítsd, mennyit eszel
A vékonyság másik kulcsa, soha ne edd túl magad. Sőt, még mielőtt azt éreznéd, hogy tele vagy, hagyd abba az evést. Nyugodtan hagyd ott, ami felesleges a tányérodon, akár otthon, akár egy étteremben eszel. Bár otthon könnyebb a helyzet, mert annyit teszel a tányérodra, amennyire éppen szükséged van. Persze ha figyelsz a tested valódi szükségletére. Étteremben gyakran túl sokat adnak, így elkerülhetetlen a maradék. Egyél lassan és figyelmesen. Figyelj tested jelzéseire: mennyi étel elég, hol a határa a telítettségnek!

Hatodik titok:
Tudatos testedzés, sportolás
Soha ne vidd túlzásba a testedzést. A figyelem megint csak arra a bizonyos belső hangra irányuljon. Tested jelzései elárulják ugyanis, hogy mennyi elég. Használhatsz útmutatókat, de csak olyanokat, amelyek az egészséges mértéket írják elő tested számára. Lehetséges, hogy néhány gyakorlatot hosszabb ideig kell végezni ahhoz, hogy kifejtsék a megfelelő hatást. A kondíció szinten tartása elkötelezetten része kell, hogy legyen életednek a megfelelő fitness segítségével. Fókuszálj olyan mozgásfajtákra, amik igazi élvezetet jelentenek!

Hetedik titok
Élj tudatosan
Próbálj meg a lehetőségekhez mérten teljes életet élni. Ne a soványság legyen az első a boldoguláshoz vezető úton. Lehet a része, de se nagyobb, se kisebb szerepet ne kapjon más olyan dolgoknál, amik teljessé teszik az életedet. Kapcsolataidban a teljességre törekedj úgy, mint munkádban és életed más területein is. Élvezd az élet minden pillanatát és légy hálás értük. Ezáltal automatikusan vonzod magadhoz a pozitív dolgokat úgy, hogy nem kell utánuk szaladgálnod.

forrás: http://www.wellnesscafe.hu/wellness/2007/a_karcsusag_7_titka/

Nincsenek megjegyzések: