2013. április 27., szombat

Csak az szorongjon, aki szeret szorongani! *


Alcím: kacagj és kocogj...


"Az öröm soha nem származhat a magunk szeretetéből, az mindig mások szeretetéből sugárzik át ránk."

"Én nem kérek bocsánatot! Nem szeretek szembesülni a hibáimmal!"

"Neki sosem bocsájtok meg!"


"Én olyat nem mondtam! Nem szeretem, amit mondasz, mert igaz!"

 ... és mennyi...

Bátorság kell önmagunk előtt tisztába tenni az érzéseinket, reakcióinkat ... a harag a szorongás kompenzációja...
Aki ezt magában felfedezi, feloldja, az első lépést, legnehezebb lépését tette meg a fogyás vagy a jó közérzet, a JÓL-LÉT felé.


Nem hiszem el. Négy különböző barátomtól hallom mostanában ezeket a szavakat. ÉS magamnak is írom. Kövér vagyok még, de már nem vagyok ok nélkül sem és okkal sem házsártos. Ez utóbbiért már tettem. A kövérség viszont még zavar. Még elveszi a nehezen megszerzett önbizalmam. Még ezt a részét nem tudtam megvalósítani. Úgyhogy teljes erőbedobással erre koncentrálok.



Az egészségem megőrzése miatt akarok kilóimmal számot vetni  és nem egy MÁSIK ember miatt! Nagy különbség. Ha az a valaki így nem szeret, az nekem ne magyarázzon, hogy valamikor is igen. Erről ennyi.


Vagyis ez az örömöm hiányzik, illetve nem teljes. És milyen a sors, hosszas fognyavalyát küld a nyakamba, enni alig tudok, lányom, te kérted, itt van.

Lassan kezdem magam úgy érezni, mint a viccben a pasi, aki földig érő tököt akart, másnap levágta a lábát a vonat...

Szóval ez baromira nem működik, ha csak siránkozom és gödröm bélelem (csak mondom, de nem teszem), mert az lassan már ismerős és már megszoktam, tehát valahol jó!!!!

De ha ezek a negatív, kelletlen, szégyenérzések dominálnak bennem, - most épp a külsőmet illetően, a belsőkkel hál istennek megküzdöttem! - az sosem vezet jóra!


Az örömért mások nélkül kell tennem! A boldogság belső munka. A Test és a Lélek gondozása!! Csend és egyedüllét is kell hozzá! De hát ki szeret csendben lenni? Ki szeret egyedül lenni?

Egyszer megkérdeztem egy bölcs embert, egyszer meg kell tanulnunk egyedül lenni? A válasza: igen. A magányt kell leküzdenünk. Egyedül lenni ugyanis jó!

Szerintem ennél nehezebb nincs is. Míg magányosan tengődünk... : ki beteg lesz, ki kövér, ki depis, ki simlis, ki sárkány... : tök mindegy - menekülünk a csendünk, önmagunk elől. A napi 10 perc a WC-n ülve nem elég!


Na, akkor belátok és kompromisszumokat kötök.

Kövérségemért is magam (t)ettem! A menzaleves vagy túl zsíros vagy túl lisztes, ráadásul allergiás reakcióim is vannak... nem ehetem mindig!! Az allergia most nem barátom! Zsíros kenyeret lájkol, arra nem üt ki!! Ó, jaj...

Mozgok, de sem a lázassá vált gyulladás bennem, se az asztmám nem lájkolja! Pedig levegő kell! Változás! Levegőváltozás! Mese és képzelőerővel teljes, szeretetálmok habbal!

No de lányom, az élet nem Habostorta! Box! Amíg meg nem fejted, miért is vagy kövér: indokolatlan evések, betegségek miatti evések, vércukor problémák, szomjasság helyett, lelki difi kompenzálására.... addig esélytelen! Egy kevés odafigyeléssel már megy, de úgy látszik most jön a nehezebbik része, mármint nekem: bármit szabad enni, csak nem sokat és lassan!!! Vizet, többet! Mozogni kell, még többet! Napi 1 almát, narancsbőr ellen is. Alkotni, kreatívan inspirálni, ezzel is adni, vidámkodni és elfogadni magam kövéren is, de tenni a többért, a jobbért! Több vagyok!

Belefogok a krumpli (méregtelenítő) diétába. Egyszer 15 kiló ment le, kb 1 év alatt. Előtte lement a válás miatti stressz, a pánik és depi miatt 10 kiló.  Összesen 25 kg.  10 kg visszajött az évek (6 év) és a betegségek miatt, mik miatt nem mozogtam.



Ki elhízik, ki betegségbe kerül-menekül, mind-mind jel, a változásra! Mindig van munka magunkkal, magunkon! Mindig. Vagy a lelkünk vagy a testünk kiált. Épp testben ép lélek s ne épp lélek legyen! (sz)Ép lélekkel (sz)ép test legyen! egészségesebb, a körülményekhez és a koromhoz képest...
 
A krumplidiéta mellett volt még egy kúra, ami hatásos volt. Citromlé, főtt tojás, feketekávé (nem zöld, mit annyira reklámoznak most). Ha pár napig is csinálom, már az is valami.

Csak kezdjem el. Csak ne várnék mindig valamire. Csak ne csapjon mindig belém a villám, édes lányom én vagyok az Élet, a sors , a karma és a gondviselés, kalibrállak kissé és csakis a haladásod érdekében!

Igenis, vettem! Kevés ennivaló és több víz, levegő, a vidámság pedig maradjon!! Kézzelfoghatóvá... izé... láthatóvá  kell tennem lelki ténykedéseim eredményét! Vidám vagyok és alkotok! Sokat tettem magamért :-) és sokat is ettem magamért :-(

Minek törődtem ennyit a lelkemmel, ha  a testem elhagyom? Na besokalltam magamtól.

:-))


A mosoly lúgosít! Tudtad?



    











 Ha citromot kaptál az élettől, csinálj belőle limonádét... mondja  a magyar...  keverd össze, olvasd fordítva, mondja az angol...

Jól mondja!



Csőváz!
****

* A cím magáért beszél.  Bagdy Emőke professzorasszony  mondata! Köszönöm a linket!

Nem ad tanácsokat, mégis elgondolkodtat!

http://www.youtube.com/watch?v=nBtMrWy6xhE&feature=player_embedded



"A lényeg, hogy soha senki ne tapasztalja meg az emberi létezés álcéloktól, álideológiáktól, álszabályoktól, álszerepektől mentes, valójában csak szenvedésből és boldogtalanságból álló, teljesen értelmetlen valódi arcát."

Gyógyír: "A derű....!!!! A kacagás az zsigeri kocogás!" Hatalmas! :-)))

6 megjegyzés:

kiralyzsu írta...

Köszönöm! Nagyon jó megírtad! Mindig, mindenért tenni kell, s nem árt, ha magunkkal kezdünk, mert minden VAGY-ásomnak én vagyOK az oka. Ha elfogadod és szereted magad (nem önimádattal)a többi már jön magától.

márti írta...

Ezazzzzz!!! :-))))

márti írta...

Fogyasztó tipp:

népi fengsui = takarítás:

Tavaszi nagytakarítás. Az ablaktisztítás, bicikli rendberakás, alapos porszívózás vagy a kertészkedés mind-mind kalóriaégető s egyben hasznos tevékenység, és a végén nemcsak a lakás fog ragyogni, hanem mi is.

:-) Jön a nyár, lecsófőzés! Sok! 30 fokos konyhában sokk... :-))

***

ez meg nagyon is nem népi... lassan már elcsépelt vagy épp nagyon is nem akaródzik elhinnünk... pedig működik!

Egészség és betegség a saját agyunkban létezik és ott teremtjük meg, ami átjöhet a fizikai síkra. Mindkettő az agyban,a gondolkodás módunkban,az élet helyzetek elfogadásában vagy elutasításban dől el. Arra gondoljunk amit szeretnénk megvalósítani és ne arra amit elszeretnénk kerülni és ez a teremtő csoda bennünk van ♥ !

Minden fejben dől el, elhatározás kérdése és kitartó, következetes munka...

határozottan...

... pont mint önmagunkat megszeretni, a testünket is meg kell szeretgetni!

márti írta...

hát ez sajna most kell még:

A bennünk lévő tudatalatti mérgek ugyanúgy mérgeznek és gátolnak abban, hogy ha le akarnánk fogyni, valóban és hosszú távon tegyük azt.

A lélek gondjaival foglalkozni, öngyógyítani sosem hálás és könnyű dolog.

De megéri.

Első pont a fogyás listán. Van, kinek éveket vesz igénybe, annyi sértettsége kerül felszínre. Ezeket ki kell dolgozni, meg kell fejtni és el kell felejteni, jobban mondva feloldani és megbocsátani magunknak, hogy nem tudunk megbocsátani a másiknak.

A legtöbb barátom ezért nem tud lefogyni. Mélyreható, hosszas beszélgetések, sok és őszinte. Sokunk gondja ez, belátni, elfogadni, s aki vagy ami nem mellénk és hozzánk való, tisztelettel, de egyenesen kimondani, megmondani. Csak az igaz baráti szálak és a barátság bírja ezt el.

Bevállalom azt is, hogy beletalálok, mert ilyenkor állati zabosak. Innen tudom, elevenükbe vágó a dolog. Magul előtt is takargatják az igazi okot.

Ezért is kezdtem a bejegyzést az ő szavaikkal.

Tele vannak belül méreggel, vádló haraggal, és csodálkoznak, ha semmi se jó nekik.

És néha nem akarózik már azon a munkahelyen dolgozni, kilógunk, idegen lett minden és a gyomrunk fáj az egésztől.

Bátorság kell önmagunk előtt tisztába tenni az érzéseinket, reakcióinkat ...

Aki ezt magában felfedezi, feloldja, az első lépést, legnehezebb lépését tette meg a fogyás vagy a jó közérzet, a JÓL-LÉT felé.

Mivel erről már annyit írtam, így hát azt gondoltam, már unjátok.
De hát akkor elnézést az ismétlésért...
... mégis csak kell erről írni.

Még nem késő biciklizni. :-))

Sziasztok! Kocogj és kacagj! :-))

Névtelen írta...

:) Eszter

márti írta...

Félelem, hit, gyógyulás, 3 féle megközelítéssel:

Ezotéria:
Mesterkurzus - Váradi Tibor:
https://www.youtube.com/watch?v=tFSj4riFYCQ
1 óra 6 perc

Pszichológia, vallás:
Mesterkurzus - Popper Péter:
http://www.youtube.com/watch?v=Lo-KR5Aekoc
51 perc

Kvantumfizika, bioenergetika:
http://mno.hu/lanchid_hangtar
márc 11, kettesben Szabó Andrea... nincs írásos anyag, 48 perc hanganyag...