2012. december 17., hétfő

Ellentétek


Vajon a bizonytalanság bizonyossága mikor lesz nyertes?
Vajon a halál az élet előtt mikor lesz édes?
Vajon tényleg fontos-e tudni, hogy van-e a halál után élet?
Csak akkor tudjuk meg a választ, mikor már nem ez érdekes.

Vajon az alázat mitől lesz harcos s az elfogadás mikor csap be?
Mitől függ, mi a hazug, s mi a rossz? Mitől függ, hogy élek?
Mitől függök s mennyire? Nyugtomban is vérzek, érted-e?
Kalapomban hordom álmom? Akkor kabátom is lélek.

S vajon mikor vagy szelíd vad és mikor vad áldozat, bátran gyenge?
Mikor azt mondom, ennyi nem elég, mert ennél többet érdemlek?
Mikor azt mondom ennyi elég, másnak vagy magamnak elég-e?
Vagy csak halkan utazom e hangos világban és gyilkos hősként elégek.

Semmi nem volt kár egy percért, s láthatóvá vált a lélek,
Állóhullám lettem, mikor idegen lett lényed,
Már nem látom szemedben holnapom, s nem is kértem,
Holdam lettél napom, égből érve földig, örökké égben égek!

S bár időnk véges, a szeretet mégis időtlen.
Poklodat tükrözve küldesz engem mennybe,
Izzó tenyered küld hűvös üzenetet, ez kell nekem,
Ez visz és hajt előre, s engedem: ellentétek.

Egyszer el kell mennem hazulról, hogy hazaérhessek,
Hogy feloldódhassak, szét kell szakadnom benned,
A választ keresed, de más szemében leled,
De az igazad magadban, s kereszted már mással sem cseréled.

Vajon mennyit is a súlya 1000 ölelésnek,
Pont annyi, mint egynek, akitől reméled.
Hány utolsó, utolsóbb, legutolsóbb 17 másodperc az élet?
Mekkora a szó és a ritmus hatalma, mit végre igaznak érzel?

Táncra kér-e álmod, s lépkedsz is-e érte?.
Vagy semmivé válik a lélek, s mindenné a vétek.
Versbe szedem lábam, gabalyodik is menten,
Elmegyek hát sóért, mert a bolt bezár, tűntem.*

*Árnyékod is fényes, s fénybe zártam lelkem.  

2012.
világvége helyett év vége

**************

Nem olvastam most senkit,
csak magamat hallgattam,
kellett az a csend, mi kifakadhat,
s jól esnek most tőletek is a szavak.

S az sem baj, ha senki nem olvassa versem,
hisz ez csak az én egész mindenem,
bárkinek is tetszik, akárki is kérem,
senki vagyok, s csak valaki az, ki megfejthet.

:-))


Boldog új életet, békés új évet kívánok Mindannyiónknak!
A verselést, még az is lehet, abbahagytam! :-))

Nagyszeretettel:
kisjunik


*************************************************
 Ellentétek

 
"Mindig csak az van, ami van.
Mindig csak az nincs, ami nincs.
Mindig csak az nincs, ami van.
Mindig csak az van, ami nincs.

Ami van, folyton változó.
Ami nincs, folyton ugyanaz.
Ami nincs, folyton változó.
Ami van, folyton ugyanaz.

A mozdulatlan nem mozog.
A nyughatatlan nem pihen.
A mozdulatlan is mozog.
A nyughatatlan is pihen.

Aki él, az életben él.
Aki holt, nem él soha már.
Aki él, a halálban él.
Aki holt, nem hal soha már.

Ha nem érted: jobban figyelj.
Ha érted: hallgass, menj tovább.
Ha érted: többé ne figyelj.
Ha nem érted: hagyd s menj tovább."

/Weöres Sándor/



Nincsenek megjegyzések: